lördag 23 maj 2009

11 månader

Storebror Joel älskar att titta i fotoalbum. Igår ville han absolut titta på bilder från när han var liten. Så vi började från dagen då han föddes och när vi kom till bilderna där han är 11 månader och sitter i en uppblåsbar liten pool, så forsade tårarna ner för mina kinder.
Jag försökte förklara att jag blev lite ledsen för att lillebror aldrig kommer att kunna sitta så som han gjorde.
- Nä, jag kunde det för att jag inte hade någon skada i hjärnan när jag var liten, svarade Joel.
Kunde inte låta bli att le lite mitt i all sorg som vällde upp.

Idag är Emil 11 månader och 1-årsdagen närmar sig med stormsteg. Ett år som på ett sätt gått oerhört fort, men som samtidigt innehållit mer av både sorg och glädje än alla föregående år i mitt liv.

2 kommentarer:

Rafiiki sa...

Får tårar i ögonen för jag känner så väl igen d och jag förstår dig....
Man gläds så mkt av så lite nu känner jag! Man uppskattar vissa saker mer som man aldrig gjort förrut....

jenny sa...

skickar en kram. förståndig kille du har *ler*