fredag 27 augusti 2010

Nya rutiner

Det har varit en vecka med mycket nytt. Storebror har börjat förskoleklass och fritids. Efter en nervös och kämpig första dag så har det rullat på utmärkt och han verkar trivas. Hans frågvisa mamma hade väl önskat att han berättade lite mer om hur det är och vad de gör, men det vill han inte! Så jag får väl nöja mig med att han glatt går dit varje morgon och tolka det som att han har det bra.

Skalis har varit på förskolan och visat sin ljudkänslighet. Inte är det lätt när man har kompisar som låter. Fattar inte varför alla barn inte kan vara tysta, när Skalman är där ;-)!

Själv har jag haft fullt upp med att få ihop alla våra nya rutiner. Jobba själv, hämta och lämna på förskola och fritids. Laga mat och blanda sondnäring. Cykla hit och dit. Vänja mig vid att maken jobbar borta och bara är hemma söndagar. Mediciner, blöjor och godnattsagor. Fattar inte hur ensamstående hinner med allt!

Sedan avslutades veckan lite tungt när den tilltänkta assistenten meddelade att hon fått ett annat jobb. Heltid och med bättre arbetstider. Så nu börjar vi om med nya intervjuer.

3 kommentarer:

Caroline sa...

Ensamtstående hinner inte med allt och det behöver inte du heller göra.

Jag städade mer förr men så fick jag barn, så blev jag ensamstående. Så städade jag mindre och hey - det går så här med!

Anonym sa...

...skickar några kramar och hoppas att dom hjälper en liten stund ialla fall...Moa hälsar att hon saknar sina kusiner! // Lillasyster

Malin och Oliver sa...

Så tråkigt med assistenten.
Och du är en riktig kämpte i vardagen :)