fredag 20 augusti 2010

Ork efterlyses!

Orken tryter. En vecka med jobbstart, anställningsintervjuer, rensning och flytt av möbler, många säckar med skräp och funderingar. Framtiden och livet. Allt i en salig röra.

På måndag travar Storebror iväg till förskoleklass och fritids för första gången. Pirrigt och nervöst och med en sexårings trotsiga
-Jag vill inte!
samtidigt som han längtar.
Tänk att jag har en son som är sex år, känner mig gammal som gatan. Kanske är det åldern som gör att orken avtar?

Pusslar för att få ihop vår vardag, hämtningar och lämningar, jobb och förskoletider, möte med nya förskolefröken, simskola och Skalis alla rutiner. Allt måste planeras. Önskar att orken fanns för då hade det känts enklare.

Nya rutiner ska hittas och vänjas in och förhoppningsvis känns allt lättare när saker faller på plats och allt flyter på. Hade varit skönt att vara en person som kan släppa och låta saker bero men sådan är jag inte. Allt ska planeras, funderas och bli rätt.

Hoppas på en lugn helg med Skalman och Storebror. Scones, mys och lugn.
Apoteket, jag måste på apoteket. Viktiga medicinen är slut!
Lugn, lugn, lugn (intalar mig själv).
Bara medicinen finns sedan ska jag vara lugn.

Har ni lite ork över? Jag tror att jag behöver påfyllning.

4 kommentarer:

Solen i mitt liv sa...

Här kommer en hel säck med ork som jag hade stoppat undan när jag hade massor :-) känns som du behöver den bättre än jag just nu. Styrkekramar

Elin sa...

Känner igen det där pusslandet..Jag har inget körkort (ännu) och utan det blir detta liv så.....pussligt.

Skickar över en massa ork!

:)

Kram från Elin o Molls.

mamma till lille e sa...

Hoppas att helgen blir just så lugn och skön som du önskar, det behövs! Här med! Och hoppas medicinen finns inne, apoteksstressen känner vi igen...
Kram

christina sa...

Åh, om det bara gick skulle jag skicka ett knippe ork varje morgon! Kram!