onsdag 2 december 2009

Ett litet steg för mänskligheten men ett stort steg för oss

Första gången Emil testade gåstolen hemma hos sin kompis A, hade jag skrattat högt om någon sagt att han skulle kunna förflytta sig i den.
Två tjocka små ben. Totalt kraftlösa.
Jag var bara lycklig över att han verkade gilla att stå i den.

Sedan fick han en egen gåstol här hemma.

När gåstolen plötsligt rörde sig några millimeter, tårades mina ögon. Kunde det vara sant?

Det är bara bra dagar som det funkar.
Bakåt inte framåt.
Sakta går det.
Men han rör sina ben och han kämpar.
När han sedan lyckas förflytta sig skrattar han nöjt.
Kärlek!

16 kommentarer:

mamma till lille e sa...

Åh, vad härligt!
Kan inte låta bli att undra om min lille E skulle trivas i en gåstol... kanske något att prova när han repat sig efter op. Tar Emil stöd med benen annars? Det gör inte E...
Kram

Skalmans mamma sa...

mamma till lille e, Emil tar absolut inte stöd med benen. Han är helt slapp. Tycker definitivt ni ska testa när lille E mår bättre.
Kram

Photo by Maria sa...

Man blir varm och glad i hela kroppen när man läser om att Emil förflyttat sig.. En liten bit men ändå förflyttat sig.. Härligt!!

Kramar
Mia

marie sa...

helt underbart!!!
precis så var det för neo ett bra tag. Bara bakåt men sen släppte de och nu är han överallt. backar. vänder, snurrar och framåt!

Honungspojkens mamma sa...

Men lilla killen! Vilken liten stjärna han är!!! Kram

Hege - Mamma till värdens underbaraste Julia! sa...

Inte konstigt att du blev tårøgd, JAG gråter en och annan tår! Kolla va stolt han ær! =')

Nina sa...

Men ååh.. *ler med hela ansiktet*
Heja Emil!
Kram Nina!

Vilmer och hans familj sa...

wow ! Efter en tung morgon med besök på ett vanligt dagis tittar jag in här.. Och wow igen ! Så j-a glad jag blev alltså!
Kram

Elin sa...

Vad duktig han är! Molls har lyckats en gång..fast hon kom inte sådär långt!

:)

Anonym sa...

:-D!!!!!
Kram Anna

Anna Gunnarsson sa...

Underbart!

Kram Anna

kungen o majkis sa...

Heja, heja Skalman :-)!! Vad du kan!! Vilken superduktig kille du är :-)!

Anonym sa...

Vad duktig han är!!! Jag blir så glad när jag ser honom!

Stora kramar från Linda & Alicia

Malin sa...

Men lille gossen, nu gråter jag. Han är fantastisk! Vilken lycka att se, minns plötsligt när äldsta dottern fick sin gåstol, hon kom bara åt ett håll i början; Bakåt! Pussa Emil från mig!

Jonte sa...

jonte jukftv

Katarina B sa...

Jag tror knappt mina ögon. Va härligt att ni ville dela med er genom att lägga ut videon. Många barn börjar gå bakåt i gåstol så han verkar följa normal utveckling där. :)