onsdag 4 november 2009

Vem är du?

Nyfiken är jag av naturen. Kanske är du också det?

Jag myser när jag ser att så många tittar in och läser om vår fina Skalman. Alla underbara kommentarer, tips och tankar som vi får värmer i hjärtat. Samtidigt dyker den där nyfikenheten upp.
Vilka är ni som läser?

Kan inte alla skriva en liten rad eller ett hej den här gången. Även ni som inte brukar kommentera kanske kan göra ett undantag. Bara för att stilla en nyfiken mammas nyfikenhet ;0).

Vet nog att det är många både från förskolan, hab, vänner och släktingar som kikar in utan att ge sig till känna.... (hi hi) och det är helt okej. Känn er inte tvingade att kommentera utan gör det bara om ni vill.

Kram och tack för att ni tittar in hos oss.
Vi hoppas att ni tänker fortsätta med det!

39 kommentarer:

Nina sa...

Mig "känner" du ju redan :) Hoppas du får många "Hej" Kramen!

Solen i mitt liv sa...

Solstrålens mamma, du vet vem jag är :-) älskar att läsa om lille E och hans framsteg!

kram

Photo by Maria sa...

Ja mina inlägg börjar du ju med bli van vid :-)
Jag gillar att läsa din blogg om lille Emil.. En blogg som berör mig på olika sätt, man blir både ledsen och glad..

Ha nu en bra fortsatt dag i höstblåsten..
Kram
Mia

Anonym sa...

Jag är en trogen läsare men kommenterar inte så flitigt... =)

Kramar från Linda & Alicia

Lisa sa...

Ett litet hej kommer här =) Jag följer ert liv men är inte så bra på de där med att kommentera. /Lisa

Anna sa...

Hej!
Anna heter jag, jag följer Skalmans blogg via bloglovin´och blir glad av att läsa om er lille underbara kille:) Jag hittade bloggen via en länk från... Heja Abbe, tror jag det var. Kommer att fortsätta följa er vardag. Jag har själv mycket erfarenheter från sjukvården men av helt andra anledningar. Lycka till med allt!

Madeleine sa...

Hej. Brukar kika in då och då men är dålig på att lämna avtryck men nu är det gjort :-)har förälskat mig i Skalamans underbara ögon.
Ha en fortsatt bra dag.
Madeleine

J sa...

J heter jag, och är en trogen läsare, dock betydligt sämre på att lämna avtryck!!
Jag är stolt över att säga att jag är med och hejar på Skalman!! <3

Honungspojkens mamma sa...

Hej! Jag läser också här, om du nu inte visste det redan ;o)

Kram

Unknown sa...

hej
Anna heter jag o är mamma till en go Axel. Som har en CP-skada o epilepsi o knapp. Vi "ses" på fl o fb ibland. Följer er o motgång o glädje.

emma sa...

hej :) emma heter jag. följer er blogg dagligen, tycker det e intressant om det du skriver om er lilla emil! bloggen berör mig på flera olika sätt! själv så jobbar jag med barn/ungdomar/vuxna som har ngn utvecklingsstörning!

kram

marie sa...

Hej! läser din blogg ofta. Har en son som är född i v 24+3 som bla har vänstersidig hemiplegi.Tycker det är roligt är kanske fel ord men intressant att läsa bloggar så som din! Stoor kram

Lisette sa...

Jag kollar din blogg varje dag, tycker du skriver så bra om allt som händer. Kram /Lisette

Anna sa...

Hej. Jag brukar inte heller kommentera, har väl hänt någon gång då jag sett en otroligt fin bild på bloggvärldens finaste lilla unge.
Vet inte varför - men jag känner så varmt för Skalman.

48 årig långtidssjukskriven fyrabarnsmor, inga krämpor hos barnen men autism hos en av dem.
Tack för att jag får följa Skalman och hans liv.

Sandra sa...

Självklart kan jag hälsa, Hej!
Jag har följt din blogg en tid, den har snabbt blivit en favorit! Den berör på många, många sätt, tusen tack för att du delar med dig.
Om du undrar vem jag är, jag är en ung tjej som jobbar som assistent på en träningsskola. Där går elever mellan 6-16 år gamla, med grav utvecklingsstörning och multifunktionshinder. Det är några av världens härligaste barn och ungdomar som jag har äran att få jobba med!

Och till sist, Skalman är fantastisk! En riktig kämpe med ett otroligt leende!

Kramar till er alla!
/Sandra

På vår udde! sa...

Vi har ju "träffats" förut och jag fortsätter att kika in några gånger i veckan! Er son och ert liv berör mig, och jag blir så glad av att ni trots allt finner så mycket lycka i livet! Hur skulle man förresten inte kunna vara lycklig med en sådan liten gullunge i familjen!
Kramar till er goding!

Jessica sa...

Hej! Hoppas du vet vem jag är m ;-). Tycker du är så himla duktig på att skriva och jag har ju följt er sedan jag tror "skalman" låg i magen kring V 16-17! "Tycker om" att försöka dela din glädje och även din sorg!
Man är alltid nyfiken då man går in och läser om vad som hänt!
Hoppas ni får en underbar vecka så hörs vi
Kram Jessica /rafiiki

Maria Skinnargård sa...

Hej! Jag heter Maria Skinnargård och läser om din kämpe ibland. Är dock så som många andra inte så bra på att kommentera... Själv är jag stolt mamma till en kämpande Lova som föddes med en cp-skada. Ses ibland på familjeliv också. Där är jag värmlänningen!

Minna sa...

Hej!
Läser din blogg dagligen, är dock dålig på att kommentera!
JAg är 23 år och jobbar med funktionshindrade barn (olika grader) och pluggar till lärare. Skalman är helt underbar!
Kram

Malin sa...

Kära ni, visst kan ni få en extra kram. Hoppas gossen mår lite bättre nu?! Kram!

Maggan sa...

Hej...

Läser din blogg nästa varje dag...men är dålig på att skriva några ord.
Den berör på många sätt, men du skriver så bra om er lilla familj o lilla Skalman...

Ha de gott

Kram från
Maggan

Anonym sa...

Hej , brukar kika här ibland :)

Maria sa...

Halloj
Brukar också läsa din blogg.. =)

Anonym sa...

Sanna, sambo , inga barn ännu, ssk.

Anonym sa...

Hej!
Jag kikar in här titt som tätt och läser om er vardag och goa Skalman:) Jag tror jag hittade hit genom Honungspojken från början och nu är ni med på mina favoriter. Önskar er all lycka till!
Hälsn Tessa

Husflugan sa...

Klart att du är nyfiken! Det skulle jag också vara... Caroline heter jag och brukar som så många andra läsa men inte kommentera. Du skriver så fint om livet med Skalman. Har själv två grabbar i samma ålder som dina och det är nyttigt att få lite perspektiv på tillvaron ibland. Ett varmt tack för att du delar med dig av ditt liv!

Elin sa...

Jag läser. Fast det visste du ju. :)

Kul att upptäcka vilka alla är! Jag undrar också ibland, eftersom det är så få som faktiskt kommenterar...

/Mamma till Molls.

Helena sa...

Hej
Sedan min då 13-åriga dotter fick en hjärnskada för tre år sedan så läser jag så mycket jag kan hitta om andra familjer som kämpar på med sina barn. Är dock dålig på att kommenterar, men läser din fina blogg varje dag. Tack för att du delar med dig.
kram till hela familjen

Erika, trebarnsmor sa...

Godkväll, är en vanlig trebarns mamma. Halkade in här på bananskalet då jag följt med Elton i hans kamp mot cancer. (allra käraste lilla familj). Tycker att det du skriver berör och som ngn annan sa bland kommentarerna så får man lite perspektiv på tillvaron. Ha det bra!/Erika

Erica sa...

Hej!
Klart man vill se hur det går för duktiga lille E! Vinkar lite till dig och allra finaste Skalman :-)! // Bossemor från fl

Malin Hallberg sa...

Hej,
Minns inte riktigt hur jag hittade din blog om det var via cpmamman. Läser lite då och då för att se hur ni har det i er situation men som många fler brukar jag inte kommenter. Har själv en son på 2 år med en cp skada så jag brukar läsa lite olika bloggar med föräldrar i liknande situationer, det är skönt att höra att fler finns där ute med barn som inte är som alla andra. Kämpa på!
Hälsnignar Malin

David and Anna sa...

Hej! Linda från vattenjympan här. Har undrat så hur ni har det och blev glad när jag hittade hit. *vinkar* Vi trivs fortsatt bra i Höör och ungarna mår bra. Kram

Zebbes mamma sa...

Hej

Jag läser bloggen så ofta jag kan.. Men ibland hinns det inte med att lämna ett avtryck..

Bloggen är underbar och berör en verkligen..

Kram Mia

Anonym sa...

Hej!
Jag är en sjubarnsmor som hittade hit via Honungspojken. Tittar in lite då och då, har en pojke född 10 v tidig som har en cp skada.Han gör mig till farmor innan året är till ända! Älskar glimten i er pojkes ögon! Kram, västkustbo

Anonym sa...

Hej syrran! Jag och tjejerna tittar förbi och håller oss uppdaterade... alltid kul med nya bilder på kusinerna tycker Moa. Kram

Kacher sa...

Hej på dig! Jag hör till dom som följt din blogg en tid utan att lämna några kommentarer. Vilket jag faktiskt skäms en smula över. *skäms lite till*
Jag är 39-år, gift tvåbarnsmamma (två pojkar på 16 o 14 år) och boende i Norrland. När jag inte är hemma och pysslar om familjen jobbar jag på en förskola med barn mellan 1 och 5 år.
Jag vet inte hur jag hittade hit från första början men jag är en flitig läsare och älskar ditt sätt att skriva om din fine lille pojke.

Kram på dig och tack för en blogg som berör!

Camilla sa...

Hej! Brukar läsa din blogg om sötaste lille Skalman ofta. Jag hittade din blogg via Cp-mammans blogg som länkade till Honungspojkens blogg som länkade till din nångång för länge sen. Jag bor själv i Dalarna, är 30år och har två små barn. Tack för att jag får följa Skalman och resten av eran familj. Kram

Unknown sa...

Tittar in här på bloggen för att stilla min lägtan efter hela er familj. Saknar er enormt mycket och genom att klicka in här på bloggen får jag ta del av dina tankar även om det inte kan ersätta stunderna vid gungorna eller vid kaffebordet. Massor med vänskaplig kärlek från södra Norrland

cpmamman sa...

Men åh detta har jag missat. Du vet lite vem jag är ;)

Towe, 24 år och mamma till en tjej med CP. Jag är beroende av bloggar som handlar om funkisungar. Men jag har några favoriter och därav faller Skalman in. Han är en sådan underbar kille att få läsa om, och vilken kämpe.

Gillar värmen hos dig. Den återspeglas i hela bloggen och dina ungar verkar ha ärvt den. Är så glad över att jag har fått äran att träffa dig in real life. Hoppas starkt på att vi kommer ses igen, med ungarna.