lördag 8 maj 2010

4 av 5 avklarade

Himmel och pannkaka! Jag är helt slut men ser slutet. Snart bara en dag kvar.

Jag har varit ensam med barnen sedan onsdag morgon. Dagarna har fyllts av cykelturer till först den ena förskolan och sedan den andra, därefter en milslång cykeltur till jobbet, jobbelijobb och sedan milslång cykeltur hem. Hämta på ena förskolan och sedan på den andra. Pust! Jag har varit helt slut när jag äntligen efter kvällsmat och diverse Skalmanrutiner fått lägga mig i sängen. Killarna har i alla fall varit på sina gladaste humör och det tackar jag för!

Såg fram emot en lugn lördag med mina älsklingar. Tråkigt väder ute men glada miner och mys inne. Tyvärr hade inte Skalis samma planer. Kanske ville han bara visa att han också är trött efter långa dagar på förskolan. Det blev en lördag med många tårar och få skratt. Trött mamma och trött lillkille. Storebror får för lite uppmärksamhet och blir arg. Trött mamma blir också arg (fast hon vet att hon inte borde). Ingen rolig dag

Tänker inte förvänta mig en lugn söndag utan den får blir som den blir. Sent på kvällen kommer han äntligen hem. Den efterlängtade!

Då ska jag sova så att jag orkar ge Storebror den uppmärksamhet han behöver.

Sedan förenar vi nytta med nöje och åker till Östergötland för lite jobb och mycket ledighet nästa vecka. Längtar!

7 kommentarer:

Elin sa...

Fina Östergötland..:) Där bor ju vi!

Sov så gott imorgon då.. :)

Kram från Elin o Molls

Skalmans mamma sa...

Elin, bor ni där! Vi ska till Linköping och Norrköping =). Nu blir jag ju nyfiken på var ni bor....
Kram

Elin sa...

Vi bor i Linköping..eller ja, en mil därifrån i Linghem...så nu vet du hur vi låter när vi pratar också, ha ha, ren östgötska när den är som bäst...:)

Jessica sa...

D är ju i närheten av oss ;-)
Hoppas ni får d mysigt -
KRAM

Skalmans mamma sa...

Verkar vara poppis ställe att bo på ;-). Några tips på vad man kan hitta på eller titta på?

Elin sa...

Gamla Linköping - där finns chokladbod, fenomenmagasinet m.m. Tar ni tuff-tuff-tåget bort en bit kommer ni till en lekpark och lite djur o golf o så.. :)

Regnar det finns busfabriken både här och i Norrköping...men det gillar nog inte lille Skalman :( Ljudnivån är rätt hög.

Tror att Norrköping är roligare än Linköping för ungskruttar.. :)

Jessica sa...

Håller med Elin, gamla Linköping och Valla med alla djuren.
Sedan finns d en jätte fin simhall med äventyrs bad om barnen gillar d!
Hoppas ni hittar något mysigt!
Kram