lördag 29 maj 2010

Nu har vi marscherat

Idag har det marscherats för tillgänglighet på 31 orter runt om i Sverige. En av de orterna var vår stad. Självklart gick vi med.


Utrustad med dubbla kepsar och visselpipa tågade Storebror genom stan.


Även Skalman gjorde ett försök att se cool ut....


men det gick sådär. Inga kepsar för små hattmått fanns att tillgå.


Nästa år hoppas vi på fler unga deltagare i tåget. Vi var några tappra familjer med "funkisbarn" men vi saknade er andra. Ni hänger väl på nästa gång!?

10 kommentarer:

kungen o majkis sa...

Haha, så himla söt Skalman var i kepsen. Eller inuti kepsen ska man kanske säga ;-D! Heja er som marscherade :-)!

christina sa...

Var är mammans keps??

Photo by Maria sa...

Åja, lite cool är Skalman minsann i sin keps.. Men måste nog erkänna att storebror var dubbelt cool i sina ;-)
Bra arr tycker jag, mer såna behövs..

Kram Mia

Emmixen (på FL) sa...

Jag marscherade också och vi fick likadana visselpipor och kepsar... Fick alla städer det eller gick vi möjligtvis i samma stad? Hihi. Malmö gick jag i. Kram

Zebbes mamma sa...

Vilka härliga killar :)

Kram Mia

Skalmans mamma sa...

christina, mamman hade faktiskt både keps och T-shirt!

Emmixen, visst gick vi i samma stad =)!

miOmolly sa...

Hihi störtsköna skalman med kepsen lätt på sned=) Ser ju riktigt nice ut i den där cykelkärran, vi har funderat på att köpa en sån... vart har ni köpt er? Medföljer det där braiga bältet? Går det att fälla bak ryggstödet eller är det rak i ryggen som gäller? Inge fler frågor just nu;) Kram Lotta

Mie sa...

Varför vet jag aldrig om sådant här förns det redan är avklarat? Var hittar ni all information? Jag måste vara helt blind....

Skalmans mamma sa...

Lotta, vi har köpt den på nätet. Bältet följer med och det går att fälla ryggen lite. Kolla här:
http://www.nordiccab.se/Show.aspx?MenuID=241

Mie, jag fick nog reda på det genom andra "funkisföräldrar" på facebook. Tycker att de borde få ut info via hab el liknade också så att de når oss med barn.

Emmixen sa...

Men! Att jag kunde missa er! Såg ni mig?