torsdag 29 oktober 2009

Utmaning

Igår fick jag en utmaning av Mia med bloggen Nattmias liv och funderingar. Så här går den till:
Utmana 5 personer och berätta för dem samt personen som utmanat dig. Varje svar måste börja med den första bokstaven i ditt namn. Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar på samma bokstav som ditt, får du inte ge samma svar som hon/han har gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt namn som svar (förutom på fråga 1).
Här är mina svar:
1. Vad heter du? Malin
2. Ett ord på fyra bokstäver: Mysa
3. Flicknamn: Magdalena
4. Pojknamn: Mårten
5. Yrke: Militär
6. Färg: Marinblå
7. Klädesplagg: Mockajacka
8. Mat: Majssoppa
9. Sak i badrummet: Makeupborste
10. Plats/Ort: Motala
11. En orsak att vara sen: Möte (som drar ut på tiden, gör alltid våra på jobbet...)
12. Något man skriker: Mat!!
13. Film: Matrix
14: Något man dricker: Morotsjuice
15. Band: Metallica
16. Djur: Myra
17. Gatunamn: Malmskillnadsgatan
18. Bil: Mitsubishi
19. Sång: Mors lilla olle

Inte helt lätt kan jag säga, men det gick till slut!

Den här gången utmanar jag alla bloggskrivare som orkar och vill!

3 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Bra gatunamn.. Ha ha..

Ja det var inte det lättaste att komma på en del..

Kram
Mia

Nina sa...

Jag har redan gjort den :) Nä, det var inte lätt, man fick tänka ordentligt på en del. Men du lyckades iaf :)
Ha en fin dag!
Kram Nina!

christina sa...

Vilken tur att vi döpte dig till nåt på M, inte lika lätt om man försöker med C t ex. Kram/mamma