lördag 31 oktober 2009

Inte på topp

Igår när jag hämtade Skalman på förskolan berättade de att han hade ryckt lite i två omgångar under dagen. Blev förstås orolig eftersom vi tycker att han haft väldigt lite synliga ep-anfall på senaste tiden.

Under eftermiddagen var han gnällig och senare på kvällen grät han hela tiden. Skapar förstås ännu mer oro när man har en kille som gråter ytterst sällan och alltid är lätt att trösta.
Han grät sig till sömns och har sovit oroligt hela natten, vaknat och gråtit flera gånger.
Idag har han varit gnällig nästan hela dagen.

Suck! Denna oro som genast sprider sig i kroppen när Emil inte mår bra. Kanske är det bara en förkylning på gång eller ont i magen eller örat. Kanske är det något läskigare som lurar bakom hörnet. När Emil mår dåligt mår jag också dåligt.
Jag vill ha min vanliga glada kille som skrattar när man busar, som är glad och jollrar.
Som gillar när man håller honom uppochner!

6 kommentarer:

Nina sa...

Men oj då :( Hoppas det "bara" är en liten svacka eller liten förkylning.. Men det är kanske lugnast att få honom undersökt?

Jag förstår ju inte hur det är för er, men att du blir orolig förstår jag. Det är hemskt när ens barn inte kan tala om vad det är, man bara ser att det är nåt.

Skickar massa krya-på-kramar och hållna tummar!

Kram Nina!

Marie sa...

Hej! Hittade hit via en annan blogg! Våra barn är ju grannar på dagis!!! Lucas går på Villekulla och Isabelle på Bullerbyn. Jag är inte så ofta där då barnen åker taxi till och från dagis. Ville bara skriva några rader...Hoppas Emil inte håller på att bli sjuk.

Marie, Isabelle och Lucas mamma.

Malin sa...

Känns igen, hoppas gossen mår bättre snart! Kramar!

Photo by Maria sa...

Jag hoppas med att det bara är en förkylning som går om snabbt så han slipper må dåligt och att hans mamma slipper vara orolig..

KryaPåErKram
Mia

Nina sa...

Tänker på er...
Hoppas Emil mår bättre idag!
Kramar om er!

Vilmer och hans familj sa...

Usch så tråkigt att höra.
Den där iskalla oron är inte att leka med. Hoppas hoppas verkligen att han inte haft fler "konstigheter" för sig de sista dagarna.
Kraam