tisdag 28 juli 2009

Tack för tipset Towe!

För några veckor sedan ville jag ha tips på saker att göra i närheten av Kopparberg. Towe tipsade om Bredsjö Ostcafé.


I lördags körde vi dit längs slingriga vägar och jag förundrades över hur man kunde få ett café att gå runt där ute. Såg framför mig hur vi skulle vara helt ensamma, eftersom regnet dessutom hängde i luften. Väl framme överraskades vi av en si sådär 10 parkerade bilar och fler dök upp under tiden vi var där.

Tuppar, en tjurkalv och grisar fick vi se


även om de sistnämnda mest visade rumpan.

Vad Emil såg av fåren som rusade förbi på väg in till mjölkning vet vi inte, men han lyssnade storögt till pinglorna de hade kring halsen.


Välbehövligt fika fick vi också och jag köpte med mig två bitar god ost. En lyckad dag på ett ett trevligt ställe, ett café ni inte ska missa om ni har vägarna förbi.
Tack för ett toppentips Towe!

1 kommentar:

cpmamman sa...

Oj har inte läst detta fören nu! Vad kul att ni åkte dit och att det blev lyckat.

:) Det var så lite. Jag är nämligen lite av en ostoman så det klart jag tänkte på bredsjö! Kram på er