tisdag 8 september 2009

Tårfylld dag

Idag har känslorna svämmat över och tårar trillat.

Nu ikväll, för precis ett år sedan åkte vi in med Skalman till sjukhuset eftersom vi misstänkte problem med shunten. Vi blev kvar i flera veckor och kom hem med en son som var svårt hjärnskadad. Fortfarande finns ingen förklaring till vad som hände. Kanske får vi aldrig veta! Det enda vi vet är att något hände under narkos el. operation.

Redan när jag vaknade imorse brände tårarna bakom ögonlocken.

Dagen blev inte bättre av att vi gjorde sväljröntgen och fick veta att Emil sväljer fel. När han sväljer hamnar en del av maten/vätskan i luftstrupen. Han har nu matförbud och får inte äta något via munnen eftersom det är stor risk för lunginflammation om han får ner mat i lungorna.

Med posten kom beskedet om att vi får fullt vårdbidrag. Borde göra mig glad, istället känner jag mig mest ledsen, ledsen över att Emil har så stort vårdbehov. Att läsa om hans svåra skador och allt som de medför gör ont. Det som står där svart på vitt. Det är min Skalman det handlar om! Tårar trillar.

Nu har jag lämnat av Skalman och D vid tåget. De ska hälsa på farmor och farfar och kommer hem på fredag. Första gången jag ska vara i från Emil längre än över natten. Jag vet att jag behöver vila och ta hand om mig själv och storebror, men idag trillar tårarna.

Jag tittar på bilder av min glada kille. Det gör mig varm i hjärtat.
Min lilla älskling!
Tårarna trillar.

12 kommentarer:

Solen i mitt liv sa...

Styrkekramar till dig!

jenny sa...

Skickar en styrke kram. Det är sunt att sörja, tillåt dig att göra det. Hoppas du och storebror får några mysiga dagar tillsammans kram Jenny

Malin sa...

Kära du, jag vet hur det blir, med helt vårdbidrag, tunga minnen och tårar som trillar. Skickar dig en STOR och VARM kram.

Unknown sa...

Så himla jobbigt. Förstår precis hur du känner dig. I varje fall om sväljningsröntgen. Den gjorde vi i nov. 08 (jan 09 gjordes knapp op.) och fick samma besked som ni att han inte fick äta via munnen (hur skulle han då äta? han hade ju ingen sond så vi fick ju mata endå!)

Det är alltid jobbigt när en årsdag kommer. och ja det är ju skönt att n fått helt vb, men som du skriver det är ju bara ytterligare ett bevis på något man inte vill ha.

Massor med kramar till dig o er!

Photo by Maria sa...

Tårar kommer här med..
Försöker skicka energi och styrke kramar till dig..

Ta nu hand om dig och storebror, njut av varandra, där får du styrkan, av storebror som älskar sin mamma..

Kram
Mia

Pernilla sa...

Hej Ja jag förstår precis vad du känner och det är ju inte annat än att man får tårar i ögonen. Vi måste vara starka för våra barn så att dom vet att vi finns där för dom. Många kramar till dej och hoppas att du kan slappna av lite när "skalman" är borta.
Kram Pernilla

Nina sa...

Kramar om dig!
Nina

Linnea o Giesela sa...

Här kommer lite stýrkekramar från Linnea och mig! Det där med vårdbidraget känner man ju igen - vi fick halvt bidrag....!

Honungspojkens mamma sa...

En kram i natten till dig min vän...

Skalmans mamma sa...

Tack för alla kramar! Just nu behöver jag massor av dem.
Idag ska jag försöka ta hand om mig själv. Gå en långpromenad, strosa runt på stan (kanske shoppa något), baka sockerkaka med storebror och mysa i soffan.
Kram till er alla

Linda sa...

Hej vännen!!

Mys och ta hand om er.... Jag förstår att det känns jobbigt, vi tänker på er. Ring om du behöver prata av dig!!

Stora kramar
Linda

Helene sa...

Stor kram från Örebro!
Se nu till att ladda batterierna och måna om dig själv lite!